Emag

luni, 18 martie 2013

Executarea lucrarilor de terasamente si desfaceri de sisteme rutiere


 

 


EXECUTAREA  LUCRARILOR DE TERASAMENTE SI DESFACERI DE SISTEME RUTIERE


                                              
  1. SCOP

            Prezenta procedură are drept scop stabilirea metodologiei de execuţie a  terasamentelor şi desfascerilor de sisteme rutiere degradate la lucrările executate de societate.
Prezenta procedura stabileşte de asemenea metodologia şi rãspunderile de revin personalului din cadrul societãţii pentru asigurarea şi controlul calităţii la aceste lucrări.

  1. DOMENIU DE APLICARE

Prezenta procedurã are caracter general şi se aplicã lucrărilor de execuţie a terasamentelor şi desfascerilor de sisteme rutiere degradate, în conformitate cu caietul de sarcini al proiectului care se realizează de către societate.
            Procedura se aplicã şi în cazul executãrii unor lucrãri complexe care includ şi execuţia la cald  a straturilor de bazã din mixturi bituminoase cu agregate anrobate. În acest sens, procedura completetazã Şi este completatã de celelalte proceduri ale lucrãrilor aparţinãnd aceluiaşi lanţ tehnologic de operaţiuni, aşa cum reiese din planurile de controlul calităţii verificãri şi încercãri, elaborat pentru fiecare obiectiv în parte.

  1. DEFINITII SI ABREVIERI

Specifice nu sunt


      4. DOCUMENTE DE REFERINTA

STAS1243-88        Teren de fundare. Clasificarea şi identificarea pãmânturilor
STAS1709/2/90     Acţiunea fenomenului de îngheţ-dezgheţ la lucrãri de drumuri. Prevenirea şi remedierea degradãrilor din îngheţ-dezgheţ. Prescripţii tehnice
STAS1913/1383   Teren de fundare.Determinarea caracteristicilor de compactare. Încercarea PROCTOR
STAS 2914-84       Lucrãri de drumuri. Terasamente.Condiţii generale de calitate.
CD 155-2000         Instrucţiuni tehnice departamentale privind determinarea stãrii tehnice a drumurilor moderne.

      5. INSTRUCTIUNEA
         
5.1  Conditii prealabile

Pentru executia lucrarilor sunt necesare urmatoarele;
- asigurarea documentelor de executie;
-          verificarea calitatii  privind trasarea terenului de fundare;


- verificarea conditiilor speciale, pamanturi sensibile la umezire, pamanturi contractile;
- instruirea personalului in executarea lucrarilor
- dotarea cu scule si dispozitive necesare realizarii lucrarii;
- racorduri de energie , apa si alte utilitati
- trasarea lucrarilor;
- existenta inregistrarilor de calitate pentru montaj armatura si piese metalice conform planurilor de executie;
- trasarea pozitiei cofrajelor;
- inchiderea, legarea si sprijinirea definitiva a cofrajelor;

5.2. Descrierea instructiunii
            5.2.1.Generalitãţi:
            Procedura se referã la executarea lucrãrilor de terasament la carosabilul respectiv, la trotuarele noi, cât şi la desfacerea parţialã sau totalã a pavajelor şi elementelor de structurã şi fundaţie la carosabilul şi trotuarele degradate.

            5.2.2. Acţiuni implicate:
            -Deterrminarea zonelor degradate şi stabilirea cauzelor care au condos la dgradare.
-Stabilirea lucrãrilor necesare şi a tehnologiei, corespunzãtoare situaţiei structurii drumului şi traficului existent.
-Încadrarea şi semnalizarea zonelor de lucru.
-Desfacerea sistemului degradat şi îndepãrtarea molozului rezultat.
-Determinarea capacitãţii portante a pãmântului în zona de lucru.
-Întocmirea înregistrãrilor de calitate.

            5.3.Punerea în opera
            -Atât la lucrãri noi, cât şi la reparaţii, se verificã şi se constatã calitatea materialelor şi structura drumului existent în vederea aducerii la starea anterioarã degradãrii.
-Din materialele scoase din structura existentã se selecteazã elementele care se pot refolosi în cadrul reparaţiilor. Restul materialelor se îndepãrteazã de pe amplasament pentru descongestionarea zonei de lucru şi asigurarea fluenţei treficului în zonele adiacente, precum şi pentru îndeplinirea cerinţelor de protecţia mediului.
-În cazul trotuarelor şi carosabilului nou executate, se verificã amplasamentul pus la dispoziţie şi modul în care proiectul poate fi lansat în execuţie.
-Dupã constatarea îndeplinirii condiţiilor necesare pentru începerea lucrului, se picheteazã reperii principali, apoi se traseazã şi se marcheazã zona de lucru.
-La elemente noi de drum (carosabil sau trotuar) se executã excavaţia pânã la cotele indicate în proiect prin profilele longitudinal şi cele transversale.
-Se mãsoarã cota de sãpãturã corespunzãtoare fundaţiei cu ajutorul nivelei topometrice, teurilor de nivel, ruletei sau furtunului cu apã şi se constatã natura

terenului. Funcţie de planul de control al calitãţii, verificãri şi încercãri stabilit prin proiect, aceste constatãri se consemneazã prin proces verbal de lucrãri ascunse.
-La execuţia elementelor noi de drum se depun şi se completeazã materialele de umpluturã prevãzute în proiect şi, dupã caz, în dispoziţiile de şantier emise de cãtre proiectant pentru îmbunãtãţirea stratului de pãmânt pe care se amplaseazã fundaţia drumului.
-La lucrãrile de reparaţii la carosabil şi la trotuarele existente, se constatã zonele degradate din teren prin întocmirea unui plan de releveu care se comparã cu prevederile proiectului.
-Se înlãturã praful, noroiul şi alte reziduuri din zona de lucru. Se traseazã cotele din proiect pe reperi şi se marcheazã zona de lucru pentru devierea circulaţiei.
-La lucrãrile de reabilitare a strãzilor se obţine acceptul pentru oprirea totalã sau parţialã a circulaţiei de la instituţiile de resort (primãrie, poliţie).
-La reparaţii de pavaje se desface manual suprafaţa existentã. La desfacerile la carosabil şi trotuare cu acoperiri din beton pe bazã de ciment sau asfalt turnat se întrebuinţeazã mijloace macanizate, cum sunt maşini de tãiat cu disc de oţel dur, picon pe excavator pe pneuri şi ciocane pneumatice de mânã.
-Lucrãrile de desfacere a zonelor degradate de drumuri se executã pe timp cãlduros şi uscat pentru evitarea rãspândirii de materiale reziduale în vecinãtatea zonelor de lucru. Funcţie de dispoziţiile primãriei şi condiţiile de lucru (perioade ploioase, îngheţ) desfacerile se executã în perioada 15 martie-15 noiembrie a anului în curs.

            6. ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI

            Responsabilitatea efectuarii operatiilor revine sefului punctului de lucru si a sefului de santier. Verificarea lucrarilor se face de catre responsabilul CQ care va informa responsabilul tehnic cu executia de verificarile facute. Acesta va face inregistrarile in dosarul lucrarilor verificate.  Directorul general adjunct va notifica in scris si alte responsabilitati, si daca sunt necesare functie de complexitatea si durata executiei.
           
7. INREGISTRARI

Inregistrarile cerute de legislatie in vigoare conform normelor:

-       proces verbal de lucrari ascunse
-       proces verbal de trasare a lucrarilor
-       proces verbal la recoltarea probelor de pamant

8. ANEXE

Specifice nu sunt


Niciun comentariu: